Twee weken lang in Kuala Lumpur

1 mei 2015 - Chennai, India

Hallo allemaal,

Terwijl ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig naar India, Chennai om precies te zijn.
Voordat ik in India aankom wil ik jullie graag nog even vertellen over de afgelopen weken. Ik was opnieuw in Bangkok om nieuwjaar te vieren; ik wachtte bijna twee weken lang in Kuala Lumpur op mijn VISA voor India en ging daarna weer teug naar Bangkok.

Van het zuiden van Thailand ging ik op 10 april weer terug naar Bangkok. Drie dagen later begon het driedaagse waterfestival en dit zou ik dus in Bangkok gaan vieren.
Liz was ook net aangekomen in Bangkok en ik ontmoette haar dan ook daar.
De dagen voor het festival gingen we naar: de bioscoop, de gouden berg (een tempel bovenop een berg met een erg mooi uitzicht over de stad), een skybar met ook een erg mooi uitzicht en de twee bekende tempels: What Pho en What Arun.
En toen was het de 13e en begon de gekte die Songkran heet. Ik vond het echt super om bij dit feest te zij geweest. Het was drie dagen lang een groot watergevecht in Bangkok en de sfeer was echt fantastisch. Echt oprecht een van de beste feesten die ik ooit heb meegemaakt.

Op de laatste dag van Songkran vertrok ik met de trein richting Kuala Lumpur. We hadden namelijk een aantal dagen daarvoor besloten naar India te gaan en ik wilde naar een andere plaats dan Bangkok om mijn visum te regelen. Deze andere plaats werd uiteindelijk Kuala Lumpur.
De eerste trein die ik nam bracht me naar Butterworth en vanaf daar nam ik een trein naar Kuala Lumpur.

Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur ging ik als eerste naar de ambassade van India. Helaas bleek daar dat het regelen van het visum langer zou duren dan ik eigenlijk had gepland. Het visum zou dus later zijn dan onze vlucht. Zonder visum zou ik India niet in kunnen dus de vlucht kon ik niet redden.
Later die dag besloten we dan ook om onze vlucht te verplaatsen naar drie dagen later. Op de 30e zouden we dan naar India vliegen en zou ik als het goed is met visum op zak mee kunnen.
Vlak voor het weekend op 17 april leverde ik de formulieren voor de aanvraag van het visum in. Vanaf die dag zou het ongeveer 8 werkdagen gaan duren voor het visum klaar zou zijn. Dit betekende dus dat ik opeens bijna twee weken in Kuala Lumpur zou moeten verblijven.

In Bangkok ontmoette we een jongen die vertelde dat hij vaak couch surfte. Hij vertelde dat hij dit altijd erg leuk vond en kon ons echt aanraden het ook te proberen.
Toevallig had ik al een account op de website van het couchsurfen. Gezien de lange tijd die ik had in KL leek het me leuk om daar het couchsurfen voor het eerst te gaan uitproberen.
Ik plaatste een oproepje via de app en al snel kreeg ik verschillende reacties van mensen bij wie ik wel op de couch kon surfen.

De eerste nacht verbleef ik in een hostel, omdat ik mijn oproepje die dag pas had geplaatst. Het hostel waar ik die ene nacht in sliep was wel een erg leuk hostel.
Die avond ontmoette ik in het hostel een aantal mensen waarmee ik de volgende dag naar de Twin Towers ging. Iedereen kent de torens wel maar het is toch wel heel bijzonder als je er eenmaal zelf voor staat. Ik vind de torens nu nog steeds bijzonder, zelfs na twee weken in Kl...

Die avond was het tijd voor mijn eerste couchsurf ervaring. Ik verbleef bij een jongen uit India die in Kl werkt. Het was erg leuk om hem te ontmoeten en dingen te kunnen horen en vragen over India. Hij liet me ook de torens in de avond zien en we gingen naar een restaurant met erg lekker Mexicaans eten. De eerste couchsurf ervaring was dus erg leuk.

De nachten daarop zou ik verblijven bij een jongen uit Nigeria die ook in Kuala Lumpur werkte. Terwijl ik daar was ging ik overdag zelf de stad in en s avonds was het erg gezellig in huis samen met hem en zijn huisgenoten.

Vlak voordat ik naar de volgende host zou verhuizen liet Liz me weten dat ze voor een paar dagen naar Kl zou komen. Ik regelde dat ze ook op dezelfde plekken kon slapen als ik en alles hosts vonden dit gelukkig prima.
De twee nachten daarna sliepen we bij een jongen uit Maleisië. Hij was weg erg aardig en grappig. Een goede host dus.
Voor het weekend gingen we twee nachten bij een student uit Maleisië slapen. Hij had voor de zaterdag een hele dag voor ons gepland. Hij zou ons op die dag allemaal niet toeristisch dingen laten zien in Kl. Deze dag was dan ook echt super. Het begon allemaal super vroeg. We gingen naar een heuvel bij zijn universiteit en hadden een super mooi uitzicht over de stad.
Daarna gingen we naar China Town naar de dievenmarkt. Op deze markt worden veel gestolen spullen verkocht. Aangezien ik weet hoe rot het is als je spullen gestolen worden heb ik dan ook niks gekocht daar...
Na de markt gingen we nog naar twee tempels. Een hindoe tempel en een Chinese tempel.
Daarna was het tijd om even niks te doen en s avonds gingen we opnieuw naar een Chinese tempel. Deze was alleen veel groten en echt heel bijzonder. Na ons bezoek aan de tempel gingen we naar een nachtmarkt om wat te eten. En toen was het tijd om weer terug naar zijn huis te gaan. Echt een super geslaagde dag dus.

De nachten daarop gingen we terug naar de jongen uit Nigeria waar ik eerder bij had geslapen. We hebben hier weer hele gezellige avonden gehad.

Op 28 april kon ik eindelijk mijn visum ophalen en de dag erop zou ik terug vliegen naar Bangkok.
Na een lange tijd in Kl begon ik me bijna thuis te voelen daar. Het was dan ook best gek om Kl te verlaten.
Ik ben heel blij dat we nu eindelijk op naar India kunnen maar ik ga Kl en de gezellige avonden daar ook wel een beetje missen.

Dat waren dus de afgelopen dagen. Vanavond komen we aan in India, in Chennai. Dit ligt aan de oostkust.
Vanuit hier willen we zo snel als mogelijk een trein nemen naar Mumbai. Dit ligt aan de oostkust.
Na Mumbai willen we dan afreizen naar Delhi en daarna naar Kolkata.
Vanuit deze plaats vliegen we dan uiteindelijk naar Myanmar.

Nog ongeveer vijf weken en dan zit mijn reis er alweer op. De tijd gaat echt veel te snel. Maar gelukkig heb ik nog vijf weken en ik ga ervan uit dat ik nog veel ga meemaken/ zien/ doen in die tijd.

Tot de volgende update en groetjes uit het verre oosten!

1. Etta:
    30 april 2015
    Hoi Charlaine, weer een hoop meegemaakt de afgelopen weken.
    Geen huisje in KL? Ga nog maar lekker genieten van de komende 5 weken in India. Wel terugkomen hoor!! groetjes, Etta
  2. Rochelle:
    30 april 2015
    Leuk om weer eens een blog van je te lezen!
    Zo te horen maak je allemaal leuke dingen mee en wil je nog lang niet naar huis komen eigenlijk ;)
    Have fun in India!
    xxxx
  3. Karin jansen:
    30 april 2015
    He vriendje weer een leuk verhaal en geniet nog maar even van je mooie reis. Xxx
  4. Inez kuiper:
    1 mei 2015
    Heel bijzonder om je verhalen te lezen. Geniet en pas goed op.
  5. Tineke Boers:
    Hoi Charlaine,
    Zo te lezen heb je weer veel moois gezien, geniet de laatste weken nog maar extra.Het was weer een leuk verslag.
    Op naar de volgende.

groetjes
  6. Els van der Kwast:
    1 mei 2015
    Leuk dat je zo geniet en aparte dingen meemaakt. Wel heeeel anders dan Ouddorp, he. Geniet nog even en thuis zal je wel dagen nodig hebben om al je ervaringen te vertellen....... Groetjes van Cor, Els en Jolanda