Nieuw Azië avontuur

15 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal!

Ik ben weer op avontuur, maar dit keer samen met Lonneke! :) Het begon allemaal op 7 februari in Hong Kong. Het was nog even spannend of we daar naartoe konden in verband met het coronavirus maar uiteindelijk zijn we toch het vliegtuig ingestapt om het avontuur aan te gaan( uiteraard na veel research). Toen we aankwamen op het vliegveld werden we overspoeld door mensen met mondkapjes op, dus uiteraard deden we er zelf ook gelijk één op. We kwamen om half 5 's avonds aan dus gingen na aankomst bij het hotel gelijk een hapje eten (happy meal bij de mac ofcourse) en daarna gelijk slapen.

De volgende dag zijn we met een tram de berg op gegaan naar de Victoria Peak. Vanaf hier was er een mooi uitzicht over de stad. Hier begon ook onze eerste struggle die zich al de hele reis voordoet, namelijk hoe kom je uit een winkelcentrum? Op de één of andere manier lopen we altijd rondjes die weer op hetzelfde punt uitkomen en leiden de exit punten naar balkons. Toen we ons eindelijk uit het winkelcentrum hadden bevrijd gingen we door naar 'the monster building'. Dit is een gigantisch appartementencomplex waar gemiddeld ongeveer 5 mensen wonen in een kamer ter groote van een badkamer. Daarna hebben we heel local geluncht. We bestelden iets vegatarisch, maar uiteindelijk was het een vaag visgerecht haha (tot zover onze poging tot vegatiërschap). Na deze geweldige lunch hebben wij de beroemde Star Fery gepakt van Hong Kong Island terug naar Kowloon. Aangekomen op Kowloon hebben we langs de Avenue of Stars gewandeld, dit is een soort van hollywoord aan de boulevard met handen ipv sterren. Daarna hebben we gelijk lekker local gedaan, een koffietje bij de starbucks (we wilden een 3D latte winkel vinden, waar je schattige koffie hebt met 3D figuurtjes maar die waren ineens allemaal weg tot ons grote verdriet). Met energie van de koffie gingen we nog naar Temple Street Night Market, een markt waar ze van alles wat verkopen.

Op de derde dag zijn we naar Lantau Island geweest om de Tian Tan Boeddha en het Po Lin Klooster te bezoeken. De Tian Tan Boeddha is de grootste zittende Boeddha ter wereld. We hebben 268 treden beklommen om de Buddha van dichtbij te verwonderen. Vanaf daar had je ook een mooi uitzicht over het eiland. Hierna waren we toe aan een shopuurtje dus gingen we naar de Ladies market in Kowloon. De markt heet Ladiesmarket omdat je er veel kleding kunt kopen. Daarna zijn we nog naar de goldfish market geweest. Hier heb je allemaal winkeltjes die zakjes met goudvissen hebben hangen. Deze kun je voor een ander kopen om die persoon om die persoon geluk toe te wensen (wel een beetje zielig om te zien al die vissen in een zakje..).

De vierde dag zijn we naar Lamma Island geweest. Dit is een visserseilandje waar je nog een lokale indruk mee krijgt. We hebben hier een hike gedaan door een jungleachtig gebied en langs stranden. Daarna hebben we heerlijk Indisch gegeten en de ferry weer teruggepakt naar Hong Kong island. Hier kwamen we twee Chinese jongens tegen die ons waarschuwden dat we ons mondkapje weer moesten opzetten omdat het een gevaarlijk gebied was. Aldus tot zover onze sexy look. Met ons mondkapje op zijn we terug gegaan naar Kowloon om daar naar de Choi Hung estate te gaan. Dit is een basketbalveld bovenop een parkeergarage tussen appartementencomplexen met regenbogenkleuren in. Natuurlijk hebben we een potje basketbal gespeeld met een basketball geleend van een heel schattig jongetje. Daarna zijn we naar Nan Lian Garden gegaan, een mooi park met tempels. Dit deed ons denken aan Japen/ Zuid-Korea. Na al deze bezichtingen hadden we honger gekregen, dus gingen we naar een restaurant met een michilen ster (Tim Ho Wan). Dit is één van de goedkoopste restaurants met een michilen ster van de wereld. Wij hadden ergens op internet gelezen dat je ongeveer 8 gerechtjes moest bestellen voor 2 personen. Dat deden wij dus.  Uiteindelijk kon je hier een heel gezin plus aanhang mee voeden haha. Het eten was wel heel erg lekker!

Op de vijfde dag hebben we de Dragon's Back beklommen. Dit is één van de mooiste urban hikes volgens de times. Wij zijn het hier ook volledig mee eens! Het was een hele gave hike van 8km lang die begon in de jungle en eindigde op het strand the big wave. Er waren inderdaad hoge golven en veel surfers bij dit strand dus de naam werd snel duidelijk. Na deze workout zijn we nog naar een kattencafe geweest en hebben wij 's avonds de beroemde Symphony of Light show gezien.

Op de zesde dag zijn we naar de Wong Tai Sin tempel geweest. Dit is een tempel die in het teken staat van geluk en het voorspellen van de toekomst. Natuurlijk hebben wij hier ook een gelukshanger voor onszelf gekocht, want je kan nooit genoeg geluk hebben haha. De rest van de dag hebben we geshopt en ons klaargemaakt voor vertrek naar Bangkok! Want op 13 februari zijn wij met Hong Kong Airlines terug naar Bangkok gevlogen. Dit was niet helemaal volgens het plan. We wilden eigenlijk naar Vietnam gaan, maar vanwege het coronavirus moeten we eerst twee weken in een ander land verblijven. Gelukkig is het helemaal geen straf om twee weekjes in het tropische Thailand te verblijven (ja het overwinteren lukt wel). Op het moment dat we het vliegtuig uitstapten werden we overspoeld door een warmtegolf, van 17 graden naar 35 graden is niet niks.

We zitten nu in het Kinnon Hostel, waar Lonneke tijdens een eerdere backpackreis ook had verbleven. Dit wilde ze graag aan mij laten zien. We hebben de afgelopen dagen gelijk genoten van het lekkere Thaise eten. De eerste smoothies en Pad Thai zijn een feit! We zitten hier nu 3 dagen in Bangkok en gaan morgen door naar het zuiden van Thailand. Daar willen wij wat eilandjes verkennen en ik wil graag even langs mijn oude stage plek voordat we weer doorgaan naar Vietnam.

Wij gaan nu lekker genieten van een Matcha Latte, tot later!

Liefs,

Lonneke en Charlaine

1. Karin jansen:
    Wauw geweldige verhalen. Geniet er van meiden. Liefs xxxxx
  2. Antoinette:
    15 februari 2020
    Super leuk om jullie avonturen zo te lezen. Nog veel plezier.
    Groet Antoinette
  3. Els van der Kwast:
    Els van der Kwast
    Leuk dat ik in het bestand zit en lezen in wat voor een andere wereld jullie leven.....
    Heel wat anders dan Nederland!
    Geniet ervan en groetjes Els
  4. Ruud jansen:
    15 februari 2020
    Geweldige blog weer. Jullie genieten er echt van
  5. Carina:
    15 februari 2020
    Wat leuk om te lezen wat jullie zoal beleven. Geniet heerlijk van jullie reis
  6. Irene Wischhoff:
    15 februari 2020
    Helemaal te gek om weer een bijzonder boeiend reisverhaal te lezen.
    Dank je wel en tot de volgende blog !!!!!!
    Groetjes