India is Crazy!

22 mei 2015 - Dhaminberia, India

Hallo allemaal,

De laatste keer dat ik schreef was ik onderweg naar India en nu ik dit schrijf zit de reis door India er alweer bijna op.
We zitten op dit moment in de trein naar Kolkata. Vanaf deze plaats vliegen we vanavond naar Dhaka en vanaf daar vliegen we morgen naar Yangon (Myanmar).
De reis door India was echt een unieke ervaring. Wat je hier ziet kun je eigenlijk nergens anders terug vinden.
Helaas was het niet alleen leuk maar was alles in India ook echt een uitdaging. Ik kijk er dan ook zeker naar uit om naar Myanmar te gaan.

Op 30 april vlogen Liz en ik vanuit Bangkok naar Chennai. Hier zouden we de trein nemen naar Mumbai. En vanaf Mumbai zou Zach, een vriend van Liz, met ons mee reizen.
De dag na aankomst in Chennai bleek er al een trein te zijn naar Mumbai. We besloten deze trein dan ook te nemen. Helaas was de eerste trein reis een niet zo'n goede ervaring. 20 uur lang werden aangestaard door acht Indiase mensen en doordat er geen airco was hadden we het de hele treinreis bloedheet.
We waren dan ook erg blij dat we eindelijk in Mumbai waren.

De eerste nacht in Mumbai sliepen we in een hotel en daarna zouden we gaan couch surfen.
Op de eerste dag in Mumbai ontmoetten we Zach. Vanaf dat momenten waren we dus met z'n drieën.
We gingen op onze eerste dag naar het strand van Mumbai. En dit strand was wel even anders dan de stranden die ik tot nu toe heb gezien.
Heel veel koeien, een dode dolfijn, een dode hond, heel veel afval enz. Dit alles is te vinden op het strand van Mumbai.

De dag erop verlieten we het hotel en gingen we couch surfen.
Al bij binnenkomst voelden we ons meteen thuis. De host en zijn huisgenoten waren echt super aardig en gezellig.
In Mumbai hebben we dankzij hen hele gezellige avonden gehad, veel bezienswaardigheden gezien en heb ik mijn eerste tattoo laten zetten.

Mumbai was dankzij dit couch surf avontuur dus echt super! Het was zelfs zo leuk dat we, niet gepland, langer bleven.
We zouden naar Delhi gaan met de trein. Helaas misten we door een foutje de trein en na flink gebaald te hebben, besloten we naar Goa te gaan een aantal dagen later.

We namen een bus naar Goa en hier kwamen we 12 uur later aan.
Goa was echt een super plek. De mensen waren heel vriendelijk, de sfeer was super, de stranden waren mooi en het was er veel relaxter dan bijvoorbeeld In Mumbai. Ik vond Goa dan ook de leukste plek in India.
We bleven hier een aantal dagen en gingen vooral naar het strand en het zwembad.
Een dag in Goa huurden we scooters en hiermee reden we naar een strand ietsje verderop.
Onderweg werden we aangehouden door de politie. Eigenlijk mochten we niet verder rijden maar na het betalen van een bedrag kon het toch wel. Heel bizar maar het kan allemaal in India.
Na Goa besloten we naar Delhi te gaan. Nou ja, Zach en ik besloten om naar Delhi te gaan en Liz zou terug gaan naar Mumbai. Die couch surf dude was toch wel erg leuk ;)

Samen met Zach ging ik dus met de trein naar Delhi. Bij aankomst bleek Delhi nog veel gekker te zijn dan Mumbai.
Je wordt eigenlijk overal op straat aangesproken en je komt niet makkelijk van deze mensen af.
Na een paar dagen hadden we hier wel iets goeds op bedacht. Elke keer als we werden aangesproken zou ik Nederlands praten en doen alsof ik geen Engels kon. Zach had ik een zinnetje Nederlands geleerd en hij zou dat de hele tijd zeggen. En dit bleek een goede manier te zijn om snel van deze mensen af te komen!
De eerste nacht in Delhi sliepen we bij een couch surf host en de nachten daarop sliepen we in een hostel.

In Delhi hebben we best veel bezienswaardigheden gezien. En de meesten waren echt de moeite waard.
Het hoogtepunt was natuurlijk de Taj Mahal. Met de trein gingen we naar Agra, daar waar een van de 7 wereld worden staat. Na het zien van dit indrukwekkende gebouw gingen we weer terug naar Delhi.

Een aantal dagen later namen we vanaf hier de trein naar Varanasi.
Bij aankomst kochten we eerst een ticket voor de trein naar onze laatste bestemming in India. We hadden geluk, want er waren nog precies twee kaartjes beschikbaar.

Na het kopen van de tickets gingen we met een een tuk tuk de stad in. We maakten die dag als eerste een boottocht op de heilige rivier de Ganges en daarna zagen we nog een tempel en een zijdeweverij. Varanasi was zeker een hele bijzonder stad en ik ben blij dat we een klein beetje van deze stad gezien hebben.

Na de stad bracht de tuk tuk ons weer terug naar het station. Hier zouden we op de trein stappen naar Kolkata. Bij aankomst op het station bleek alleen dat de trein wat vertraagd was, zo'n 7 uur. Dit liep uiteindelijk zelfs op tot een vertraging van 10 uur. De NS is helemaal zo slecht nog niet ;)

Na 10 uur wachten op het station konden we gelukkig eindelijk de trein in. En op dit moment zijn we dus onderweg naar Kolkata.
Op naar het allerlaatste gedeelte van mijn reis!

Groetjes vanuit India en tot de volgende Update!

1. Karin jansen:
    22 mei 2015
    Mooi verhaal weer en nu nog even genieten van de laatste bestemming. Xxxx
  2. Marlies jacobs:
    23 mei 2015
    Het einde is al bijna in zicht. Ik heb met veel plezier je verhalen gelezen, ook weer dit laatste epistel. Dode dolfijnen op het strand, bloedhete trein met zwetende mensen die je 20 uur aangapen....ik heb ook meteen een beeld voor ogen. Nog heel veel plezier voor het laatste stukje. Dikke kus M&M
  3. Gijs en lies:
    2 juni 2015
    wij hebben je ook gevolgt op je mooie reis
    mooie verhalen ,en foto,s
    het is aftellen voor de terugreis
    geniet er nog van, en een goede terug vlucht